Odżywianie

5 pomysłów na zdrowe śniadanie na słodko



Ostatnio na naszym profilu na Facebook’u [www.facebook.pl/movefactorystudio] pojawiło się proste, ale za to bardzo ważne pytanie: Jakie śniadania lubisz najbardziej?

 

Szykujemy dla Was artykuł z przepisami na zdrowe śniadania. Potrzebujemy jednak Waszej pomocy. 🙂
Jaką wersję śniadań wolicie jadać?

GLOSUJEMY 👇👇👇

Opublikowany przez Move FactoryPoniedziałek, 1 kwietnia 2019

 

 

Batalia trwała kilka dni, a wyniki zmieniały się z godziny na godzinę. Początkowo na prowadzenie wysunęły się słone wersje pierwsze posiłku w ciągu dnia, jednak finalnie wyścig wygrały SŁODKIE 😊

Wyniki głosowania na dzień 8 kwietnia to 155 głosów za śniadaniami słodkimi oraz 121 za śniadaniami w wersji słonej. Dlatego też, zgodnie z naszą obietnicą przygotowaliśmy dla Was 5 szybkich i prostych przepisów.

PRZEPISY:

 

POMYSŁ 1 – Omlet na słodko

Składniki: 2 jajka, łyżka płatków jaglanych, łyżka płatków owsianych, banan, maliny, płatki migdałów, (opcjonalnie – wiórki kokosowe).

Sposób przygotowania:

Jajki wbijamy do miski i roztrzepujemy. Dodajemy płatki jaglane i owsiane oraz wiórki kokosowe. Banana rozdrabniamy widelcem i dodajemy do masy. Do tak przygotowanej podstawy możemy dołożyć dowolne lubiane przez nas owoce, orzechy czy nasiona. 😊 Polecamy tę wersję omleta zwłaszcza z owocami leśnymi i płatkami migdałów.

 

POMYSŁ 2 – Owsianka bez gotowania

Składniki: płatki owsiane, orzechy nerkowca, siemię lniane, miód, posiekane świeże truskawki.

Sposób przygotowania:

Płatki owsiane zalewamy gorącą wodą i zostawiamy do nasiąknięcia. Po pół godzinie odsączamy resztki wody, jeśli został jej nadmiar. Dodajemy posiekane orzechy nerkowca, siemię lniane, łyżeczkę miodu oraz świeże truskawki.

 

POMYSŁ 3 – Aromatyczna gryczanka z gruszką i jabłkiem

Składniki: kasza gryczana niepalona, mleko ryżowe/ryżowo-kokosowe, jabłko, gruszka, cynamon, imbir, erytrol/ksylitol, pestki słonecznika. (opcjonalnie – kardamon)

Sposób przygotowania:

Do garnka nalewamy mleko i dosypujemy kasze gryczaną. Doprawiamy cynamonem, odrobiną imbiru. Dodajemy posiekane w drobną kostkę jabłko i gruszkę. Gotujemy wszystko na wolnym ogniu do miękkości. Na koniec dodajemy erytrol i garstkę pestek słonecznika. Świetnie smakuje zarówno na ciepło, jak i (w wersji gęstszej) po przełożeniu do słoiczka, następnego dnia w pracy na zimno 😉.  

 

POMYSŁ 4 – Zapiekana jaglanka

Składniki: kasza jaglana, mleko kokosowe, jajko, jagody, maliny, wiórki kokosowe, wanilia, odrobina prawdziwego masła lub oleju kokosowego, syrop klonowy do polania.

Sposób przygotowania: Kaszę jaglaną najpierw dobrze płuczemy, a następnie gotujemy w mleku kokosowym z dodatkiem laski i ziaren wanilii. Do ugotowanej i przestudzonej lekko kaszy dodajemy jajko, wiórki i owoce. Wszystko razem mieszamy i przekładamy do wysmarowanej tłuszczem kokilki. Pieczemy w temp. 180 stopni przez 20-25 minut. Po wyciągnięciu polewamy odrobiną syropu klonowego. 😊

 

POMYSŁ 5 – Jogurt z dodatkami

Składniki: serek granulowany lub jogurt naturalny (lub zamiennik kokosowy jogurtu, jeśli nie jesz nabiału), ekspandowany amarantus/gryka, banan, orzechy nerkowca, nasiona chia, ulubione owoce, płatki jaglane, miód do smaku.

Sposób przygotowania: W przygotowanym wcześniej pojemniku/miseczce łączymy wszystkie składniki ze sobą. 😊


Masz pytania?

Napisz do nas

wyślij wiadomość